Mazda Avrupa arge şefi Kenichiro Saruwatari, 2020 yılına kadar araçlardaki yakıt tüketimini 50% oranında düşürmeyi hedeflediklerini açıkladı.
Mazda Skyactiv |
Mazda'nın halen geliştirmekte olduğu HCCI (homogeneous charge compression ignition) teknolojisi ile benzinli motorlarda kıvılcım ile patlama yerine dizel motorlarda olduğu gibi sıkıştırma ile patlama sağlanacak. Sıkıştırma oranını 14:1'den 18:1'e kadar artırmayı planlayan Mazda, motorun zarar görmemesi için gelişmiş bir kontrol sistemi kullanacak. Bu sayede motor verimini %60'lara kadar artırılabilecek. Şu an Mazda Skyactiv motorların verimleri %40 civarında bulunuyor.
Öte yandan Skyactiv 2 ve Skyactiv 3 yeni nesil motor teknolojileri ile Mazda; 2020 ve 2025 yılları için Avrupa karbon emisyonu standarlarına uygun, emisyon ve verim açısından elektrikli araçlarla rekabet edebilecek motorları araçlarında kullanmayı planlıyor.
Mazda Skyactiv motor |
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder